lunes, 23 de julio de 2007

Escape into a book





La agencia Saatchi Singapur fue una de las grandes candidatas en Cannes.

Les presentamos una campaña para Penguin ganadora de bronce.

La toma remite a la vida cotidiana, personas aburridas y cansadas. El titular actúa como centro de atracción, y nos ayuda a resolver el aviso. La elección del blanco y negro hace que la situación sea monótona y además ayuda a resaltar el logo.

Los libros están ubicados en un sector importante de la composición, si dividimos la imagen en nueve cuadros notaremos que cada libro se posiciona en uno de los cuatros puntos de intersección (regla de los tercios)

En fin, cada vez que lo veo me dan ganas de agarrar un libro, y creo que es el dato más relevante para que este aviso sea considerado.

// The Agency Saatchi Singapur was one of the great candidates in Cannes. We present a campaign for Penguin Books winning the bronze price. The shots reacall daily life situations, boring and tired people. The head of the publicity acts like an attraction to the center of the frame, and helps us to solve the pieces in our heads. The election of the black and white atmosphere causes that the situation is dull and boring, in addition it helps to emphasize the isotype.

The books are located in an important sector of the composition, if we divided the image in nine pictures we will notice that each book is positioned in one of the four intersection points (rule of the thirds)

In summary, whenever I see it give desire me to take hold of a book, and I believe that it is the most excellent effect so that this publicity is considered worth the while.

No hay comentarios: